Na aanmelding neemt een van ons contact met je op. In een telefonische screening wordt op basis van een globale indruk van uw klachten, hulpvraag en huidige leefsituatie gekeken of InContact Psychotherapie kan helpen en of het dus zinvol is een intake te plannen. Er kan een wachttijd zijn tussen deze screening en de intake.
De intakefase zal 2 à 3 gesprekken kosten. Tijdens de intakegesprekken zal o.a. stil gestaan worden bij de klachten, hulpvraag en levensloop. Een van de gesprekken zal plaats vinden met zowel Yolande Viergever als Coby de Vries. Dit om een zorgvuldige indicatie af te geven voor behandeling.
Na de intake volgen de diagnose en het behandelvoorstel/behandelplan. Daarover moeten we overeenstemming bereiken. Niet alle problematiek kan (ambulant) behandeld worden. Soms zal verwijzing naar een intensievere setting of juist andere zorg passend zijn. Wanneer wij een andere behandeling indiceren dan wij zelf kunnen bieden, dan zullen wij uw huisarts hiervan op de hoogte stellen zodat deze u gericht kan verwijzen.
De behandeling bestaat meestal uit wekelijkse sessies van 45 à 60 minuten, afhankelijk van de gekozen behandelmethode. Na verloop van tijd kan de frequentie vaak afgebouwd worden. De duur van een behandeling is zo lang als nodig en zo kort als mogelijk. Er is geen wachttijd tussen intake en behandeling.
Tijdens de behandeling evalueren we eens per drie of zes maanden het behandelproces en sturen zo nodig bij.
Indien passend wordt binnen de behandeling gebruik gemaakt van e-health. Dit doen wij met behulp van online e-health platform Therapieland. Ook is het mogelijk om, in overleg met behandelaar, uw therapiesessie via beeldbellen te doen plaatsvinden.
